15 april 2016

5 tips voor een healthy lifestyle


Een poosje geleden schreef ik een post over het veranderen van je levensstijl. Klik hier om deze post te lezen. Nou leek het me leuk om vijf tips te geven voor een healthy lifestyle.

1. Water drinken
Het klinkt zo simpel en stiekem weet iedereen het. Je moet minimaal 1,5 liter water op een dag drinken. Als ik naar mezelf kijk, lukt me dit lang niet elke dag en ik denk dat ik zeker niet de enige ben. 1,5 liter staat gelijk aan drie flesjes of acht glazen water per dag. Best veel dus! Wen jezelf aan om bij elke maaltijd een glas water te nemen. Daarnaast is het verstandig om frisdrank door water te vervangen en koffie door thee.

2. Snoep vervangen door fruit
We weten allemaal dat snoep slecht voor ons is, maar soms heb je gewoon écht zin in iets zoets. Neem in plaats van snoep een stuk fruit zoals een appel of een aardbei. Zo heb je nog steeds iets zoets, maar dan gezond. En kan je echt niet zonder je chocola? Vervang melk dan door puur.

3. Mensen om je heen vertellen dat je gezonder wilt leven
Ik heb meerdere keren meegemaakt dat mensen op bijvoorbeeld een verjaardag aan me vragen of ik écht geen stukje taart wil. Het is dan erg moeilijk om nee te zeggen. Vertel daarom de mensen om je heen dat je graag gezonder wilt eten en ze zullen minder snel ongezonde dingen aanbieden. Zo had mijn oma bijvoorbeeld een schaaltje met snoeptomaatjes en komkommer gemaakt in plaats van een schaal met worst en kaas. Daarnaast kunnen zij je helpen als je een moment van zwakte hebt en toch in de verleiding komt om dat stukje taart te nemen.

4. Minimaal twee keer per week sporten
Dat sporten goed voor je is, weten we (hopelijk) allemaal. Minimaal twee keer per week sporten is het meest optimaal omdat je lichaam er dan het snelste aan wendt. Behalve het feit dat je gespierder en fitter wordt van sporten, is het ook goed voor je mentale gezondheid. Uit onderzoek is gebleken dat je je beter kunt concentreren en dat je doorzettingsvermogen toeneemt als je twee keer per week sport. Meer mag natuurlijk altijd ;)

5. Geen boodschappen doen als je honger hebt
Dit is echt funest voor de inhoud van je kasten. Als je boodschappen gaat doen terwijl je honger hebt, neem je negen van de tien keer meer dingen mee dan dat je eigenlijk nodig hebt. Daarnaast neem je ook vaak ongezondere dingen mee als je nog niet gegeten hebt. Je kunt dus beter na het avondeten boodschappen gaan doen dan nog even snel voor het avondeten. Wat je niet in huis hebt, kun je namelijk ook niet opeten.

♥Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...