2 augustus 2017

Naomi goes to: Ibiza

Zoals sommigen van jullie misschien wel weten, was ik van 6 tot 13 juli op het prachtige Ibiza. Ik was hier met mijn best friend Linda en we hebben echt een fantastische week gehad! Benieuwd wat ik allemaal gedaan heb op dit hippy eiland, inclusief foto's? Lees dan snel verder!

Donderdag 6 juli
Op donderdag vertrokken we om zeven uur 's ochtends vanuit het hoge noorden naar Rotterdam The Hague airport. Om 12:55 uur zou het vliegtuig vertrekken, maar helaas hadden we een kleine vertraging van circa een kwartier waardoor we uiteindelijk rond 13:10 uur in de lucht zaten. Rond de klok van 15:45 uur kwamen we aan op de luchthaven van Ibiza. Nadat we onze koffers hadden opgehaald, vertrokken we met de mini-van richting ons hotel. Al gauw hadden Linda en ik een privé transfer, want iedereen werd al afgezet bij hotels in Ibiza stad. Wij reden door naar het in het noorden gelegen Portinatx, waar we verbleven in hotel Sandos El Greco. Omdat het zo ontzettend warm was, hebben we bij aankomst meteen onze bikini's aangetrokken en zijn we het zwembad in gedoken. Na het avondeten dronken we nog een cocktail in de lobby, waarna we heerlijk ons bed in doken.

Vrijdag 7 juli
Onze eerste volledige dag op Ibiza. Na het ontbijt (wat echt heerlijk was), besloten we om de omgeving te verkennen. We kwamen al snel tot de ontdekking dat er weinig te beleven viel in Portinatx. We vonden wel een supermarkt, een pinautomaat en een stuk of drie restaurantjes, dus het belangrijkste was aanwezig. Na onze ontdekkingstocht besloten we om de rest van de dag door te brengen bij het zwembad en bij het strand. Het strand was slechts 20 meter van ons hotel verwijderd! 's Avonds gingen we weer op avontuur. We wouden namelijk de toren in Portinatx bezoeken. Helaas zijn we uiteindelijk niet bij de toren terechtgekomen, maar bij een bouwterrein thanks to Google Maps. We vonden nog wel een mooi uitkijkpunt onderweg, dus de wandeling was niet helemaal voor niets.
Het prachtige uitkijkpunt

Het uitzicht
Zaterdag 8 juli
Om 17:00 uur in de avond zou onze reisleidster in het hotel komen om iets over Ibiza en de excursies te vertellen. Daarom besloten we om maar weer een dagje bij het zwembad te liggen om aan ons kleurtje te werken. Geen straf als je het mij vraagt. In de avond boekten we een aantal excursies, aangezien we wel toe waren aan wat actie en avontuur.
De baai vlakbij ons hotel
Zondag 9 juli
Eindelijk een dag waarop we iets meer gedaan hebben dan alleen maar bij het zwembad liggen bakken. We werden vroeg opgehaald met de bus die ons bij de haven in Ibiza stad afzette. We zouden deze dag namelijk doorbrengen op een catamaran! We deden er ongeveer twee uurtjes over om het prachtige eilandje S'Espalmador te bereiken. Hier konden we van de boot af om even heerlijk te genieten op het strand. Hier maakten we dan ook zeker gebruik van! Het strand was echt prachtig met wit zand en een ontzettend blauwe zee. Na een uurtje werden we terug verwacht op de boot voor een heerlijke barbeque. Hierna vertrokken we weer richting de haven van Ibiza stad. Op de terugweg zouden we nog een tweede stop maken, maar helaas werd er iemand onwel op de boot waardoor we rechtstreeks terug moesten naar de haven. Desondanks was het een ontzettend leuke en heerlijke dag.
Op de catamaran
Maandag 10 juli
Maandag besloten we overdag rustig aan te doen, aangezien we 's avonds naar Ibiza stad zouden gaan. Dus we brachten we de dag weer door bij het zwembad en op het strand, zodat we 's avonds nog genoeg energie over zouden hebben. Bij het diner zorgden we voor een goede bodem, waarna we opgetut en wel rond 20:00 uur de bus in stapten. Eenmaal aangekomen in Ibiza stad, werden naar het oude gedeelte van de stad gebracht. Dit gedeelte is binnen de muren op een heuvel gebouwd, waardoor je vanaf hier een prachtig uitzicht over de stad hebt.
Het uitzicht vanaf de top van de muur
Samen met een gids liepen we dwars door het oude gedeelte weer naar beneden. Eenmaal beneden zochten we een leuk terrasje op, waar we heerlijk cocktails hebben gedronken tot we weer terug moesten naar de bus. Een onwijs leuke avond waarbij we toch nog een klein beetje hebben mogen proeven van het uitgaansleven op Ibiza.

Dinsdag 11 juli
Ondanks het feit dat we de avond ervoor pas rond drie uur in bed lagen, moesten we alweer vroeg op vandaag. We gingen op dinsdag namelijk naar Formentera, het eiland naast Ibiza. Eenmaal op het eiland aangekomen, stapten we in een bus die ons over het eiland zou rondrijden. De eerste stop was in San Francisco, het grootste dorp op Formentera. Hier kregen we een uur de tijd om souvenirs te kopen en wat te drinken bij een van de cafeetjes. Hierna gingen we door naar het hoogste punt van het eiland, vanwaar je een prachtig uitzicht had over het hele eiland.
Het uitzicht vanaf het hoogste punt
Na een korte pauze voor foto's, reden we door naar de vuurtoren. Deze bevond zich op een klif, waardoor het uitzicht hier ook prachtig was. Daarnaast waren er op deze plek ontzettend veel gekko's! Deze waren zo tam, dat ze uit je hand aten en over je voeten heen kropen.
De vuurtoren
De gekko's. Cute toch?
Na de stop bij de vuurtoren, reden we terug naar het noorden van het eiland. Hier werden we gedropt bij de boulevard aan het strand, waar we drie uur te besteden hadden. We besloten eerst iets te gaan eten, want we waren nogal hongerig op dit punt. Met een volle maag liepen we de boulevard af, zoekend naar een vrij plekje op het strand. Toen we die eenmaal hadden gevonden, doken we meteen de helder blauwe zee in aangezien we het echt ontzettend warm hadden. De rest van de tijd brachten we zonnend en zwemmend door. Voordat we terug moesten naar de bus, maakten we nog snel een aantal foto's van het witte zand en de blauwe zee.

Op de weg terug naar de boot namen we de toeristische route. Zo reden we langs een zoutwinningsinstallatie en werden er allerlei dingen verteld over het landschap. Eenmaal terug op Ibiza waren we helemaal gesloopt door de weinige uurtjes slaap en de intensieve dag, maar dit was wederom een ontzettend leuke dag!

Woensdag 12 juli
Onze laatste dag op Ibiza. Eigenlijk wouden we huilen in een hoekje omdat we nog lang niet naar huis wilden, maar we besloten er het beste van te maken en de laatste zonnestralen mee te pikken. We besloten eerst om uit te slapen, aangezien we de nacht ervoor niet veel hadden geslapen. Hierna smeerden we ons goed in voor een laatste dag bakken bij het zwembad. In de avond stond een chique diner op de planning in het a la carte restaurant van het hotel. Dit was het beste laatste avondmaal wat we ons maar konden wensen, want wat was het heerlijk! Na het eten besloten we nog een kleine fotoshoot te houden bij de baai.

Donderdag 13 juli
Omdat we pas om 13:00 uur zouden worden opgehaald, besloten we om supervroeg op te staan zodat we de ochtend nog op het strand konden besteden. Gelukkig hoefden we pas om 12:00 uur uit te checken waardoor we ons nog konden omkleden en waardoor we maar een uurtje in de lobby hoefden te wachten. We hadden dit keer de hele weg een privé transfer naar het vliegveld, wat best wel chill was. We aten nog snel iets op het vliegveld voordat we moesten boarden. Uiteindelijk vertrok ons vliegtuig rond 16:00 uur uit Ibiza. Rond 22:00 uur waren we uiteindelijk weer thuis. We hebben echt een top vakantie gehad! Ik zou zeker nog een keer terug gaan naar Ibiza, maar dan zou ik een hotel kiezen dat dichterbij Ibiza stad zou zitten. Kortom ga zeker een keer naar Ibiza, want het is er echt geweldig!

♥Naomi

18 opmerkingen:

1. Naooom! Leuk artikel en mooie foto's!! Ibiza lijkt me ook echt super tof! Xx

BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verslag! Wij zijn eind mei in Ibiza geweest en toen was het nog lekker rustig. We zaten in Figueretas en dat is een kwartiertje wandelen van de oude stad, heel mooi en rustig plaatsje!

Ik ga sowieso nog eens terug want het is echt de moeite!

3. Leuk om zo een kijkje op Ibiza te kijken via je blog! Het lijkt me een fijn eiland als ik het zo zie.

BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk verslag! Ibiza wil ik ooit ook nog een keer naar toe! Het ziet er in elk geval erg mooi uit!

5. Door jou heb ik nog meer zin gekregen om naar Ibiza te gaan!

6. Leuk hoor! Ik wil ook altijd nog een keer naar Ibiza. Overigens erg mooie jurk die zwarte! X

Reacties
    1. Hoi Peggy!

Als je de kans krijgt, moet je zeker gaan! Je zult er geen spijt van krijgen ;)
      En bedankt voor het compliment X

Verwijderen
  7. Wat een leuk verslag en foto's, klinkt als een fijne vakantie!

BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk artikel, ziet er toppie uit!

9. Super leuk! Ik ga binnenkort ook naar Ibiza, dus kan de tips goed gebruiken. Dat uitzicht 's avonds lijkt me echt zo mooi :)

10. Ziet er fantastisch uit! Kan mij voorstellen dat je hier nog wel HEEL lang wilt blijven!

BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh ik wil ook nog zo graag naar Ibiza. Ziet er zo heerlijk uit!

12. Heel leuk artikel, ik ga morgen naar Zakynthos en dan lijkt het me ook wel grappig om zo'n soort dagboek te gaan maken! Oh, en die gekko's zien er zo cute uit. X A

13. Heerlijk om te lezen! Zat er helemaal in. Ibiza lijkt me ook zo geweldig. Interessant ook de excursies die jullie geboekt hebben. Zo zie je nog eens veel!

BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's en leuk geschreven. en het maakt me nieuwsgierig om het zelf ook een keer te gaan doen, en dan heb je toch iets moois bereikt als je anderen kan inspireren :p

Reacties
    1. Hoi Marco!

Bedankt voor dit grote compliment! :)

Verwijderen
  15. Oké nu ben ik jaloers :) Ibiza staat al jaren op mijn wishlist. Wie weet binnenkort!

BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...